Hubungi saya:

Hubungi saya:

Wednesday 1 January 2014

TAYANG MENAYANG

Bismillah...

Entry hari ini nak tayang menayang jek. Ala, nk tunjuk hok suaq slek kanak-kanak dan dua lagi blaus member yang dah siap tu. Hari ni baru siap blaus-blaus tu. Manakala suar slek tu aku siap kan kelmarin lg.
Fui lega wei menjadi gak suar slek budk tu. Aku cuba jaya je ukur n wat pola. oter-oter sikit ukuran area cawat. ye la, suar budak mana sama ngan suar org tua kan. macam penambahan ukuran a ·|rea cawat tu aku xfolo mcm ukuran tuk org tua (dewasa sopan sikit..huhu)..pandai-pandai edit sikit penambahan inci tuk disesuaikan dgn ukuran kanak-kanak, akhirnya jdlah suar slek tu.



hadapan


belakang

Orait yang dua ni la next blaus tu. Ari tu kan aku dah siapkan dua blaus yang terawal. Aku siapkan dua je dulu sebab nk kompemkan ukuran sesuai ke tak. ternyata tang pinggang gerobos sikit. wuuu mntak maap ler..huhu...yang dua ni dah oter dh kepada ukuran yang dikehendaki. hopefully cik tuan punya baju ni berpuas ati la..wuu...(jgn pinggang gerobos lg sudeyhhhh..harapnya tak la..huk3) Blaus ni aku siapkan malam tadi, pagi-pagi lagi pi Sg koyan and hantar kdai tuk jahit lubang butang (almaklumler mesin kat umah ni xdok jahit tuk lubang butang.terpakse la anta pi kedai jahit). Siap je tghari tadi terus laju-laju pi Giatmara tuk sangkut baju-baju ni ke badan patung tuk snap picture(kat umah xdok patung da..terpkse pinjam..arghhh lepas ni kena wat kertas keje kat en somi la nak mntak die belikan patung model..wiwiwwi..nk jugak xkira) pastu laju-laju pi pejabat pos tuk poskan ari ni jugak. Dengan dukung afina kehulur kehilir, fuhhh mencabar tul bekerja (cewah keja sgt sambil mata pandang atas, tangan kat dada..wuuu) smbil jaga anak. kan abah afina dah start mengajar (cikgu sekola da), so aku kena take over smula tugas jga anak.



blaus biru: dah oter tang pinggang jd kecik sikit, buh dat belakang sahaja
blaus stripe color: buh dat depan belakang, buh zip sorok kat tepi baju (bagi senang nak sarung kat badan)

*gerobos= besaq...(eh de ke word ni dlm kamus dewan..huhu..) aku jumpe word ni kat inbox tuan punye baju ni la..haha..

owritela..afina dah start melalak...kena layan die sebentar...c u next entry..daaaaa


No comments:

Post a Comment