Hubungi saya:

Hubungi saya:

Saturday 28 June 2014

KOLEKSI HASIL JAHITAN LAGI....maxi dress,jubah moden nursing dan baju kurung

Yuhuuuu..

alhamdulillah...siap dah projek jahit menjahit baju orang wlupun dgn keadaan diri yg xbape sihat dek buatan org ( pregnan la der...mabuk2 sikit katekan..haihhhh....nk jd kakak dah ko afina...huhu..tatkala umur afina baru je setahun 5 bulan skang ni..sian rsenya kat fina sbb tokdeh lg cecah umo 2 tahun...tpi nk wat cmne...ank dlm perut ni pun rezki juagk..xpela...redha atas pemberiannye...)

Ok la sambung pasal jahitan plak... ni semua hasil jahitan yg ditempah order dari customer..upss kecuali maxi dress tu je ye...itu baju aku sndiri..kehkehkeh....xbnyk sgt pun tempahan customer...ade la sikit-sikit wat latih tangan...aku xamik bnyk tempahan sbb  macam biasa la alasannye...bizi sokmo....wuuu....
ini pun amik tempahan tuk orang terdekat je...
jubah moden tu kakak aku punye...dah nama kakak kan...nak xnk terpaksa la tolong jahit...sebab kakak punye pasal, upah jahit pun hrga adik beradik je...wiwiwi...
baju-baju kurung tu plak tu tempahan dr jiran sebelah umah je...dah mck tu mntk tolong sgtkan...so nk xnk pun hurm kebas je la..lg pun baju kurung je pun...no hal....pastu ank mck tu plak mntk tolong sgt sbb nk wat pki tuk pi blajo matrik...hurm...pun terpaksa kebas...
ade lagi dua pic baju yg aku xupload...satu lg terlupa nk snap dh terbagi tuannye...satu lagi belum mntak kebenaran tuannye..so xleh nk upload le...len kali la update....ok lets see yg dh dpt permission je dulu ye

  JUBAH MODEN 
- leher menyusu + kaf tangan 3 inci
                                                                 
RM35 je beb aku amik upah..sepatutnye rm30 harga basic jubah and then cas tambahan rm5 zip sorok, rm5 kaf tangan,rm10 leher nursing. so total sepatutnye hang tambah la sndiri la...pi amik kalkulator kalo mls congak...hehe...tapi aku cut off harga menjunam tertanam disebabkan im so amatur n adik beradik lagi..kikiki...lgpun cut off sebab mesin aku tu ngengada la...xbpe kemas jahitan aku tgk...tpi bole la xteruk sgt...eee gerammm...im sure pas dh dpt rumah yg betul2 tetap, akanku beli industrial mesin jahit..so babai la mesin jahit  tu....(ok jgn merajuk lak...sbb ko sbnrnye ok lg..tpi bab jht tebal2 tu mcm sengal sikit wlupun aku dh guna jarum yg bsesuaian...adeiiih). jubah moden atas ni buat sepasang sebenarnye...tuk anak sedara aku...kire baju ibu dan anak,..hehe....nnt upload later sbb pun terlupa nk msuk dlm laptop...tu tinggal space tuk upload later...hihi

(JUBAH MODEN)
-leher menyusu


(MAXI DRESS
  - leher menyusu
                   
Dulu aku pernah citer teringin nk wat maxi dress tuk diri sndiri kan...wiwiwi....akhirnye berjaya gak weiii...hihi...ingtkn nk wat pakai bergaya sakan time raya ni....tpi alamak aiiiii....preggy plak dh..time raye nnt kndungan mencecah 16-17 minggu....perut dah agak buncit kot mse tu (sbb skang pun mmg buncit lemak dh pun...) so mcm xsesuai plak nk wat pakai time raye...sob3....trpksalah tangguh pakai mse majlis potong jmbul or akikah plak rsenya..akakaka (berangan....)...


BAJU KURUNG TRADISI






Hah ni semua hasil jahitan tuk jiran aku tu la...baju kurung je pun...mudah n senang....disebabkan jiran sebelah umah merangkap tuan umah sewa so hrga pun hrga sedara mara je la...sepasang aku amik rm25 je...murah ok.....xpadan dgn peluh meleleh tatkala memotong baju (hah tetiba teringin nk de bilik jahit yg berairconditioner...alangkah syoknye nyaman terasa....jahit pun mulut ade senyum....ni idok...panas mak aih even pki kipas pun...mse menjahit tu rse stress je...huhu)

So ape tunggu lg, nk merasa air tangan aku tuk baju-baju korang tak...meh ler anto kain..tuk tempahan raya aku dah close order...sbb aku xbape sihat sgt sbnrnye ni...i got bleeding ok preggy kali ni...rpe-rpenya scan ri tu kat klinik swasta de problem placenta previa rpenya...adeihhhh...risau  (rm84 cas scan ultrasound..mahal ok....wuuuu...nyampes klinik swasta..).

whatssapp ke 0127179652 ok,..papehal boleh tanya n contact...sonang nk cerita,...skang semua2 citer kat whatsaapp je mudah...jimat n boleh mesej pnjang2...



No comments:

Post a Comment